Szövegelek helyetted!

Szöveges

Szöveges

Hogyan dolgozom?

2015. február 26. - enikohu

Érdemesnek tartom leírni, hogyan is dolgozom.

typewriter-472850_1280.jpg

Szeretek személyesen találkozni azokkal, akik rám bízzák szövegeik megírását. Ha ez nem sikerülne, akkor a Skype-os beszélgetés a második lehetőség.

Miért fontos ez a találkozó?

Noha az ember fejében él egy bizonyos kép arról, hogy milyen szövegeket, hogyan szeretne elkészíttetni velem, nagyon fontos tisztázni:

  1.  Mi a célunk az elkészült szöveggel? Mit várunk el tőle?
  2.  Ki a célközönség, akinek írunk?
  3. Az elkészült szövegeket hol tervezzük felhasználni?
  4. Milyen más multimédiás elem - kép, videó - tenné gazdaggá a szöveget?
  5. Milyen stílus legyen domináns?
  6. Milyen műfajjal dolgozunk?

Célok

A célok persze rugalmasan változtathatóak minden egyes feladat előtt, de nem árt tisztában lenni. Ekkor derül ki az is, hogy jogos, ésszerű elvárása van a megrendelőnek a szöveggel szemben - ha nem, akkor a csalódás hamar jelentkezik, ezt senki sem szeretné.

Célközönség

A célközönség is változhat, hiszen egy megrendelő nem feltétlenül egyszerre kívánja megszólítani aktuális ügyfeleit és leendő ügyfeleit. A célközönség nagyban meghatározza a stílust, melyben az anyagok elkészülnek, de hatással van tartalmukra is.

Felhasználás módja

A felhasználás módja sem mellékes. A vállalati lapba meghatározott terjedelmű szövegre van szükség, míg a weboldalra rövid, pattogós, emészthető szöveg a kelendő.

Multimédiás elem

A célközönség is meghatározza, hogy szükség van multimédiás elemre a szöveghez vagy sem. Jogtiszta forrásból számos kép, videó áll rendelkezésünkre, ezeket szabad és kell használni. Erre javaslatot mindig adok.

Stílus

Közvetlenebb stílust követel meg egy fiataloknak szóló anyag, mint egy üzleti ügyfeleknek szóló közlemény.

Műfaj

Mint más szakmában is, a hírnek, jegyzetnek, tárcának, interjúnak, tudósításnak megvannak a szabályai, kötelező elemei. Hasonlóképp egy PR szöveg, weboldal webszövege, hírlevél szövege, esettanulmány is bizonyos formai keretek között létezik. Amit érdemes betartani.

Leadás

A fentiek tisztázása után közösen egyeztetett témákban készülnek szövegek. Általában rövid határidővel dolgozom, ez terheltségemtől függően változó. Kérésre - és ha megfizetnek, nyilván -, angolul is tudok szöveget írni, de vegyék figyelembe, hogy én nem vagyok anyanyelvi angolt beszélő.

A szöveget leadom, majd a megrendelő azt ellátja megjegyzéseivel, ennek megfelelően korrigálom azokat. A szöveg képre tartalmaz javaslatot, ha a megrendelő fontosnak tartja, akkor videóra is teszek javaslatot. A szövegben a kulcsszavakra - tagekre - is javaslatot adok.

Videó készítése

Rövid, termékeket bemutató piciny kis stúdiómban szívesen készítek. Ekkor a megrendelő elküldi a terméket. A bemutatóhoz megírom a szöveget, rövid forgatókönyvet, majd a videó első verziója elkészül. A YouTube-on népszerű kicsomagolós videókhoz hasonló kis filmeket készítek, nem túl sok vágással, 5-7 percnyi hosszan. A videót a megjelölt tárhelyre feltöltöm. A műfaj jelentette korlátok miatt egyszeri módosítást vállalok.

Tartalmi erősségeim

IT szakújságíró vagyok, 1999 óta foglalkozom újságírással, 2003 óta IT szakújságírással. IT-n belül gyakran foglalkoztam call- és contact center technológiával, biztonsági kérdésekkel, technológiai újdonságokkal, internettel. B2B és B2C lapoknál egyaránt dolgoztam. CSR témákkal több éven át foglalkoztam.

Sajtóban megjelent és webre feltett írásaim listája itt tekinthető meg.

Szakmai önéletrajzom pedig a LinkedIn-en tekinthető meg.

Kapcsolatfelvétel, árak: evass@krevo.hu, +36702026425.

A bejegyzés trackback címe:

https://szoveges.blog.hu/api/trackback/id/tr167221673
süti beállítások módosítása