Ha nem akarjuk azt érezni, hogy ugyanarra a megbeszélésre járunk már húsz éve, akkor érdemes megfogadni Bob Sutton, a Stanford Egyetem professzorának tanácsait.
Nem először fordult már elő életemben, hogy két-három órát is eltöltöttem egy megbeszélésem, majd onnan azzal a kérdéssel jöttem el, hogy mit is beszéltünk meg itt? Milyen döntést hoztunk? Majd emailen, telefonon további egyeztetések sorozata következett, amíg végre meg nem oldottuk a szóban forgó kérdést.
Sokkal rosszabbul járt például az a nagyvállalati vezető, akinek az volt a benyomása, hogy húsz éve ugyanarra a megbeszélésekre jár. Minden alkalommal ugyanazok a kérdések, problémák merülnek fel, és úgy tűnt, hogy soha sem jutottak előre. A megbeszéléseken mindenki okosakat mondott, de okos cselekedetek nem követték a találkozót.
Bob Sutton szerint két dologra összpontosítva hatékonyak lehetünk a megbeszéléseken: a találkozó végén összegezni kell, hogy milyen döntések születtek és azt is el kell határozni, hogyan kommunikáljuk azokat.
Triviálisnak tűnhet, hogy összegezni kell, milyen döntések születtek a találkozón, de rendkívül fontos. Noha mindenki ugyanazon a megbeszélésen van, másképp értelmezhetjük az ott elhangzottakat, másképp emlékszünk arra, mit is határoztunk el.
Például, valaki azt mondhatja: a mai megbeszélésen az a döntés született, hogy 100 ezer forintot költünk Google hirdetésre. Közben az igazi döntés az volt: megvizsgáljuk, van-e értelme 100 ezer forintot Google hirdetésre költeni, eléggé keresőoptimalizált weboldalunk vagy erősíteni kell ezen a téren. Vagyis a döntéshez további információ szükséges, ezt pedig valakinek a feladata felkutatni.
A döntéseket kommunikálni kell. Meg kell ismertetni az érintettekkel, mi a feladatuk ezzel kapcsolatban, ez hogyan befolyásolja cégünk életét. Azt is érdemes ismertetni, miért ezt a döntést hoztuk, milyen célokat szolgál a döntés.
Tehát a találkozó végén ne feledjük el: kérdezzük meg (még talán önmagunktól is) született a mai napon döntés, és ha igen, akkor hogyan kommunikáljuk azokat.
A hír a következő tevékenységben érdekelt céges blogon állja meg a helyét: tanácsadás, start-up, szervezetfejlesztés, coach. Ha hasonló hírre van szükséged, akkor itt olvashatod el, mi hajt engem, hogy hasonló híreket írjak, hogyan dolgozom és mennyiért teszem mindezt.