Az amerikai hatóságok arra utasították a német Volkswagent, hogy közel félmillió autót hívjanak vissza egy csaló kütyü miatt, mely az autó káros anyag kibocsátását kozmetikázta a műszaki vizsgán.
Az amerikai hatóságok arra utasították a német Volkswagent, hogy közel félmillió autót visszahívjanak, és frissítsék benne azt a szoftvert, mely csalt a műszaki vizsgán. A szoftver ugyanis észlelte, mikor az autónak a gázkibocsátását mérte az időszakos állami műszaki vizsgán. Ekkor a szoftver bekapcsolta azt a rendszert, mely csökkentette az autó káros anyag kibocsátását - és így elérte az amerikai törvényben előírt határt és az autó átment a vizsgán. Egyébként meg normális körülmények között az autó a törvénybe foglalt káros anyag kibocsátás határértéknél negyvenszer többet bocsátott ki.
A gyakorlatban a visszahívás szoftverfrissítést jelent, amit az autógyártó vezeték nélküli kapcsolat segítségével akár távolról is elvégezhet - már ha az autót felszerelték hasonló technológiával. (Akinek esetleg hasonló autója lenne vagy szervizes, akkor nem bánom, ha kommentben ezt megerősíti vagy cáfolja.) Azonban az amerikai hatóságok már számolják is a kiszabható bírság összegét: autóként 37 500 dollár, amit kimatekozva, 18 milliárd dollárra rúghat, A valóságban ennél alacsonyabb lesz a bírság összege, hiszen a büntetés megegyezés kérdése már ilyen szinten.
A The New York Times értesülései szerint a német autógyártóhoz megérkezett az amerikai hatóságok kérése, akik elismerték hogy használtak egy úgynevezett védekező eszközt - vagy ahogy angolul nevezik, defeat device. A VW válaszában elmondta, együttműködnek a hivatalos szervekkel, a további kommentároktól elzárkóztak. A visszahívásban a 2009-2014 között gyártott dízeles Jetták, VW Beetles (vagyis a Bogarak), Audi A3 és Golfok, illetve a 2014-2015 között gyártott Passatok érintettek.
A Volkswagen nemrég lett a világ legnagyobb autógyártója, megelőzvén a Toyotát. A nemzetközi siker ellenére az amerikai piacon nehezen adja el termékét: egészen augusztusig az eladások 3 százalékkal csökkentek, ami 238 ezer értékesített járművet jelent. Összehasonlításképp a Toyota 1,15 millió nyégkerekűt értékesített ugyanabban az időszakban.
Az amerikai autópiacon az átlagos vásárló a meghirdetett lóerők alapján választ: minél több, annál jobb. Emiatt az európai piacon a 4,5-5 literes fogyasztást elérő modellek az amerikai piacon erősebb motorral gurulnak az utakon, de sokkal többet is fogyasztanak, és nagyobb a káros anyag kibocsátásuk is.