Ha az elmúlt három évben késett a repülőgépe, törölték a járatát vagy visszautasították beszállását, akkor 250–600 eurónak megfelelő kártérítési összegre lehet jogosult. A nemzetközi jog ismerete nélkül is hozzájuthatunk ehhez az összeghez, cikkünkben megmutatjuk hogyan.
Kártérítés illet meg bárkit, ha az elmúlt három évben 3 óránál többet késett a repülőgépe, törölték járatát vagy visszautasították beszállását – erről az Európai Unió már egy 2004-es rendeletben döntött. Sokan igényelhetnék ezt a 250–600 euró közötti kártérítési összeget, de Kelet-Európában még nem elég tudatosak az utazók; a magyarok csupán 1 százaléka folyamodik kártérítéshez, mert nem is tudja, hogy élhetne ezzel a lehetőséggel – ismertette a Flight Refund saját kutatására alapuló eredményét Varga Eszter, a cég tulajdonosa. A vállalkozás elsődleges célpiaca Kelet-Európa, ahol évente 60 millió utas fordul meg, így nemzetközi jelenlétét is ebben a régióban építi (már 8 ország piacán működik).
A légitársaságoknál marad a pénz
Hogy miért hagyjuk a pénzt a repülőtársaságok zsebében, az több okra vezethető vissza – mondta Bolyó Anikó, a magyar családi vállalkozásként induló Flight Refund ügyvezetője. Sokan azt gondolják – tévesen –, hogy ha a légitársaság felkínált egy másik járatot, elhelyezte az utast egy szállodában, akkor már minden kötelességének eleget tett. Ha a légitársaság felelős a késésért, a járat törléséért vagy a beszállás visszautasításáért, akkor ezeken felül is jár az utasnak a távolságtól függő 250–600 euró közötti kárpótlás.
Weben indított ügymenet
Bolyó Anikó elmondása szerint, ha ismerik is jogaikat az utasok, a nehézkés és drága jogi procedúra, a légitársaság székhelyéhez igazodó nemzetközi jogi ügyintézés nem ismerete, az alátámasztó információk begyűjtése mind-mind eltántorító tényező. Ezeknek az ügyeknek a felkarolására indult útjára 2012-ben a Flight Refunds. A hároméves fejlesztést követő egyéves pilotműködés alatt a légi ipari és követeléskezelési szakmákban járatos menedzsmenttel, jogi szakértői csapattal kibővített cég ezres nagyságrendű utasnak szerezte meg a jogszerűen járó kártérítési összeget.
Az utasnak nincs más dolga, mint regisztrálnia kell a Flight Refund oldalán a járat információit megadva. A szakértői csapat megvizsgálja az ügyet, eldönti, hogy az adott járat problémája a légitársaság miatt következett-e be. Három nap alatt értesítik az utast, hogy elvállalják-e az ügyet, és innen kezdve neki a várakozáson kívül semmi tennivalója sincs. Az elvállalt eseteket 98 százalékos sikerrátával fejezi be a Flight Refund. A cég 30 százalékos sikerdíjat számol fel, még abban az esetben is, ha az ügy jogi útra terelődik.
Olvasd el ezt is:
5 elnyűhetetlen játék fiúknak - karácsonyra is